fbpx

Παιδικό Ιχνογράφημα, Σύνδρομο Asperger, Ο εκπαιδευτικός ως σύμβουλος

 Students Kosmopoulos 

Τις περισσότερες φορές είμαστε προετοιμασμένοι για τη διδασκαλία της διδακτέας ύλης. Τι κάνουμε όμως όταν έχουμε μαθητές που έχουν την ανάγκη μιας πιο εξειδικευμένης μεθόδου διδασκαλίας; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά με σύνδρομο Asperger; Πώς μπορούμε μέσα απο τις ζωγραφιές των παιδιών να ανακαλύψουμε τι συμβαίνει στον εσωτερικό τους κόσμο;

O Ιωάννης Κοσμόπουλoς στο σεμινάριο αυτό  θα μας αναλύσει το πώς μπορεί ένας εκπαιδευτικός να βοηθήσει ένα παιδί Asperger μέσα στην τάξη αυξάνοντας έτσι τις ευκαιρίες του να αναγνωρίσει και να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές του και τελικά να ζήσει μια αξιοπρεπή και δημιουργική ζωή, πώς μπορεί ο "ειδικός" να ανακαλύψει τα στοιχεία της προσωπικότητας του μαθητή μέσα από το παιδικό ιχνογράφημα και πώς ο εκπαιδευτικός μέσα από τη συμβουλευτική, μπορεί να προσφέρει βοήθεια και  στήριξη στους γονείς των µαθητών του για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους που πηγάζουν από το σχολείο, τους συµµαθητές, το κοινωνικό και το οικογενειακό περιβάλλον


Πρόγραμμα Σεμιναρίου

 

10:00– 11:20 - Σύνδρομο Asperger

Το σύνδρομο Asperger πήρε το όνομά του από τον Αυστριακό παιδίατρο Hans Asperger το 1944. Το σύνδρομο σύμφωνα με το DSM-IV είναι μια υποκατηγορία του Αυτισμού και είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή. Ονομάζεται αναπτυξιακή γιατί εκδηλώνεται κατά την ανάπτυξη του ατόμου. Είναι νευρολογική - εγκεφαλική διαταραχή και επηρεάζει το λόγο και τις επικοινωνιακές δυνατότητες του ατόμου. Εμφανίζεται από την πρώτη στιγμή της ζωής του παιδιού, αλλά συνήθως γίνεται αντιληπτή όταν το παιδί αρχίζει να επικοινωνεί με το περιβάλλον του. Ο Αυστριακός γιατρό χαρακτήρισε τα παιδιά με Asperger μικρούς καθηγητές, γιατί (αντίθετα από τον αυτισμό) έχουν αναπτυγμένο λεξιλόγιο και ιδιαίτερα ενδιαφέροντα για τις επιστήμες. Δυσκολεύονται όμως στην επικοινωνία και χαρακτηρίζονται ως ιδιόρρυθμοι που όμως ζουν δίπλα μας.

Θα δοθούν συμβουλές προς τους εκπαιδευτικούς, προτάσεις, στρατηγικές και τεχνικές διδασκαλίας.

11:30– 12:50 - Παιδικό Ιχνογράφημα

To Παιδικό Ιχνογράφημα μπορούμε να το ορίσουμε σαν μια άλλη γλώσσα του παιδιού. Όταν στο παιδί δώσουμε ένα κομμάτι χαρτί και ένα μολύβι πάντα θα φτιάξει αυθόρμητα κάτι. Πολύ συχνά είναι μια μορφή ή ένα σπίτι. Μέσα από αυτή την εικόνα το παιδί μπορεί να προβάλλει τις σκέψεις, τα συναισθήματα του, στοιχεία από τον ψυχικό του κόσμο, να στέλνει σήματα ή μηνύματα ή και να θέλει να επικοινωνήσει με το περιβάλλον του. Εμείς ως παραλήπτες του ιχνογραφήματος θα πρέπει να μελετήσουμε τα σχέδια που έκανε. να εντοπίσουμε τις γραμμές, πως είναι φτιαγμένες και σε ποια θέση και να προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε και να εντοπίσουμε το βαθύτερο νόημα αυτής της ζωγραφιάς. Οι ειδικοί που ασχολούνται με τα παιδιά, χρησιμοποιούν το ιχνογράφημα και τη ζωγραφική ως διερευνητικό και αξιολογικό εργαλείο. Μπορούμε να εντοπίσουμε το επίπεδο συναισθηματικής και μαθησιακής ανάπτυξης ενός παιδιού και να μας ανοιχτεί ένας δρόμος για την κατανόηση της προσωπικότητάς του.


13:00 -14:00 - Ο εκπαιδευτικός ως Σύμβουλος 

Η εκπαίδευση είναι µια πολύπλοκη διαδικασία. ∆εν είναι µόνο µαθησιακή αλλά και ψυχολογική. Πολλές φορές ο εκπαιδευτικός καλείται να ακούσει τα προβλήµατα που έχουν οι γονείς µε τα παιδιά τους - µαθητές, να κατανοήσει το πρόβληµα και να προσπαθήσει να συµβουλεύσει το γονιό, ώστε να δώσει λύση στο πρόβληµα µε το παιδί του ή να τον συµβουλεύσει πώς να κάνει τη σχέση του µε το παιδί πιο λειτουργική. Η διαδικασία όπως περιγράφεται παραπάνω είναι µια ξεκάθαρη συµβουλευτική σχέση που ο εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του συµβούλου, µε όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας σύµβουλος, και ο γονιός είναι ο συµβουλευόµενος που καθοδηγείται από τον σύµβουλο - εκπαιδευτικό.

Το ρόλο αυτό ο εκπαιδευτικός τον είχε πάντα στην εκπαίδευση. Πάντα ο γονιός απευθυνόταν στο δάσκαλο για µια συµβουλή και πάντα ο δάσκαλος τον άκουγε και προσπαθούσε να δώσει λύση στο πρόβληµά του. Η σηµερινή πραγµατικότητα είναι πιο πολύπλοκη οπότε και τα προβλήµατα που αντιµετωπίζει ο γονιός µε τα παιδιά του πιο περίπλοκα. Συµβουλευτική είναι η προσέγγιση που πρέπει να ακολουθήσει ο εκπαιδευτικός για να  προσφέρει βοήθεια και  στήριξη στους γονείς των µαθητών του για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους που πηγάζουν από το σχολείο, τους συµµαθητές, το κοινωνικό και το οικογενειακό περιβάλλον. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει γνώσεις και δεξιότητες για να ανταποκριθεί στο ρόλο αυτό. Ποιες είναι οι γνώσεις και ποιες οι δεξιότητες  που πρέπει να έχει; Πώς πρέπει να δοµήσει µια σχέση µε το γονιό και πως πρέπει να την οριοθετήσει για να είναι αποτελεσµατικός; Σε ποιες περιπτώσεις ακούει και δίνει λύσεις και σε ποιες περιπτώσεις δεν µπορεί να το κάνει; Τέλος η συµβουλευτική στην εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να έχει ως στόχο την καλή συνεργασία όλων των µελών της σχολικής κοινότητας.

 

 

Early bird discount kbefzy

Δηλώστε συμμετοχή μέχρι τις 22/12 και κερδίστε 15% έκπτωση

Κανονική Συμμετοχή:  €40 €35
Φοιτητές: €30 €25

 


Εισηγητής: Γιάννης Κοσμόπουλος

Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής, Εκπαιδευτικός Σύμβουλος,Ειδικός Παιδαγωγός, M.ED Εκπαίδευση Ενηλίκων

kosmopoulos_ioannis.small.jpg

Ο Γιάννης Κοσμόπουλος ασχολείται με τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη Δυσλεξία από το 1992 τόσο σε επίπεδο μελέτης των Μαθησιακών Δυσκολιών όσο και με την αξιολόγηση και την παρέμβαση. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τη Συμβουλευτική Γονέων, την οργάνωση ομάδων γονέων και την Εκπαίδευση Ενηλίκων. Είναι επιμορφωτής, συγγραφέας άρθρων και εισηγητής σε πολλά σεμινάρια και συνέδρια με θέματα που αφορούν τις Μαθησιακές Δυσκολίες, τη Δυσλεξία, τη Συμβουλευτική Γονέων, τον Αυτισμό, τη ΔΕΠ-Υ, τις Σχέσεις Σχολείου και Οικογένειας, και την Εποπτεία στην Εκπαίδευση και στους Εκπαιδευτικούς. Ως Γενικός Γραμματέας της ΕΕΠΕ είχε ενεργή συμμετοχή στη διοργάνωση τεσσάρων Συνεδρίων για την ειδική Αγωγή αλλά και ημερίδων και σεμιναρίων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας.

 


 

Certificate

Bεβαίωση παρακολούθησης

Στους συμμετέχοντες παρέχεται βεβαίωση παρακολούθησης

Manicon

Σε ποιους απευθύνεται το σεμινάριο

Εκπαιδευτικούς, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Δασκάλους, Επαγγελματίες και Φοιτητές

Info Icon

Πληροφορίες & Κρατήσεις Θέσεων

Τηλ: 210 6712991 & Κιν: 6980635361 
Ώρες: 9πμ-5μμ

 

Πληροφορίες

Ημερομηνία & Ώρα Έναρξης 26-01-2020 10:00 am
Ημερομηνία & Ώρα Λήξης 26-01-2020 2:00 pm
Κόστος Συμμετοχής
(Ισχύει έκπτωση για φοιτητές)
€40
Early Bird (Ειδική τιμή με έγκαιρη δήλωση-κατάθεση) €35 (έως τις 22-12-2019 00:00)
Πόλη (Ξενοδοχείο) Ηράκλειο (Capsis Astoria Heraklion)

Location Map

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη για εμάς

Ποσοστό των συμμετεχόντων στα σεμινάρια της ELT NEWS που απάντησαν "Πάρα πολύ" στις αξιολογήσεις των σεμιναρίων μας.

Ικανοποιηθήκατε από την οργάνωση  του σεμιναρίου;

Ικανοποιηθήκατε από τον/τους εισηγητή/ες;

Σας βοήθησε το σεμινάριο να βελτιώσετε τις γνώσεις σας και να λύσετε τις απορίες σας;

Το περιεχόμενο και η θεματολογία του σεμιναρίου κάλυψε τις προσδοκίες σας;

Συνεργαζομενοι Εισηγητες

Συνεργαζόμενοι Εισηγητές

Αγάπη Δενδάκη
Αγάπη ΔενδάκηΕιδική Παιδαγωγός
Ιωάννης Κοσμόπουλος
Ιωάννης ΚοσμόπουλοςΕιδικός Παιδαγωγός, Εκπαιδευτής Ενηλίκων
Νίκος Σαπουντζής
Νίκος ΣαπουντζήςLife and Executive Strategist
Cliff Parry
Cliff ParryAcademic Manager, British Council
Dr Luke Prodromou
Dr Luke ProdromouTeacher, Teacher Trainer, Author, Performer
Καλλιόπη Παπουτσάκη
Καλλιόπη ΠαπουτσάκηΕιδική Παιδαγωγός
Δρ Κωνσταντίνος Γεωργάκας
Δρ Κωνσταντίνος ΓεωργάκαςBusiness Consultant
Γεράσιμος Ρούσσος
Γεράσιμος ΡούσσοςΠαιδιατρικός Εργοθεραπευτής S.I.T
Δημήτρης Πριμάλης
Δημήτρης ΠριμάληςΚαθηγητής, Microsoft Expert Innovative Educator
Έφη Γλυμή
Έφη ΓλυμήΕιδική Παιδαγωγός
Άρης Μαζαράκης
Άρης ΜαζαράκηςΚαθηγητής, Εκπαιδευτής Ενηλίκων
Κλαίρη Σειραδάκη
Κλαίρη ΣειραδάκηΠαιδοψυχολόγος
Μάρω Θεοδωράκη
Μάρω ΘεοδωράκηΜουσικοκινητική και Φωνητική Αγωγή
Δημήτρης Μαρούλης
Δημήτρης ΜαρούληςAdvDipEd – MEd – EdDoctorate
Nick Michelioudakis
Nick Michelioudakis Teacher, Examiner and Teacher Trainer
Πάτροκλος Παπαδάκης
Πάτροκλος ΠαπαδάκηςΨυχολόγος
© 2017 ELT NEWS. All Rights Reserved.